Dzi艣 uroczysto艣膰 Tr贸jcy 艢wi臋tej, tajemnica tajemnic a jednocze艣nie serce naszej wiary w Boga osobowego.聽Tajemnicy nie da si臋 zdefiniowa膰; intelektualnie zamk膮膰 w ludzkich ramach rozumienia. Tajemnic臋 mo偶na pr贸bowa膰 opisa膰, na tyle na ile sama Tajemnica na to pozwoli, dzi臋ki alegoriom i symbolom. 艢w. Cyryl pr贸bowa艂 przybli偶y膰 rozumienie Tr贸jcy, u偶ywaj膮c por贸wnania do s艂o艅ca. S艂o艅cem jest Ojciec, promieniami Jezus, ciep艂em za艣 Duch 艣w. B贸g w kt贸rego wierz膮 chrze艣cijanie聽istnia艂 od zawsze a to 偶e stworzy艂 cz艂owieka聽 jest wyrazem jego pragnienia by wszyscy mogli uczestniczy膰 w Jego szcz臋艣ciu.聽Doskonale szcz臋艣liwy B贸g, kt贸ry nie potrzebowa艂 cz艂owieka, stworzy艂 nas by si臋 z nami swoim szcz臋艣ciem podzieli膰. Nie musia艂 tego robi膰. Uczyni艂 nas bo chcia艂. Doskonale wolny akt st贸rczy Boga tr贸jjedynego dokonany dla cz艂owieka! Rozmawia艂em dzi艣 z muzu艂mank膮, kt贸ra chce przyj膮膰 chrze艣cija艅stwo. To co j膮 najbardziej ucieszy艂o, je艣li chodzi o Boga chrze艣cian, to 偶e nie jest to B贸g samotny. B贸g, kt贸ry jest wspolnot膮 mi艂o艣ci i wymiany dar贸w jest w ci膮g艂ej relacji ze 艣wiatem, kt贸ry stworzy艂. Dlatego potrzebujemy siebie na wzajem 偶e nasz Stw贸rca jest wsp贸lnot膮. My艣l臋 偶e gdyby艣my tak na prawd臋 zrozumieli 偶e B贸g jest Tr贸jc膮 os贸b to zmieni艂o by to ca艂e nasze 偶ycie; nasze 偶ycie rodzinne, relacje wzajemne, nasze zaanga偶owanie w 偶ycie wsp贸lnoty ko艣cio艂a. Mo偶e wtedy nasz udzia艂 w niedzielnych eucharystiach przesta艂 by przypominac teatr, gdzie wszyscy siedz膮 i s艂uchaj膮 zamiast uczestniczy膰 ca艂ym duchem i cia艂em w tajemnicy mi艂o艣ci uobecnianej na o艂tarzach 艣wiata?